Zwroty

Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy kupna bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty odbioru towaru. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.

Warunkiem odstąpienia od umowy jest złożenie do sklepu jednoznacznego oświadczenia w terminie 14 dni od dnia odbioru rzeczy. Forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest dowolna, jednak sugerujemy zawarcie oświadczenia na trwałym nośniku (np. w formie pisemnej). Oświadczenie można dołączyć do odsyłanej paczki według przykładowego wzoru zwrotu (kliknij aby pobrać).

W przypadku zwrotu Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Prosimy zatem zwracać uwagę, aby zwracany towar nie odbiegał od stanu pierwotnego: nie nosił uszkodzeń, był czysty i pozbawiony obcych zapachów (np. kremy, perfumy, środki czystości), kompletny (z metkami, kartonikami i innymi elementami dołączonymi do artykułu).

Przy odstępowaniu od umowy prosimy o załączenie dowód zakupu danego towaru w sklepie Valise. Takim dokumentem może być np. oryginał paragonu fiskalnego, którego odesłanie ułatwi rozliczenie zwrotu.

Prawu do odstąpienia od umowy nie podlega:

  • rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
  • rzecz, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innymi rzeczami
  • rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu

Zwracany towar prosimy odsyłać w opakowaniu zabezpieczającym towar przed działaniem czynników zewnętrznych. W szczególności zwracamy uwagę o nieużywanie kopert bąbelkowych i folii, które nie gwarantują właściwego poziomu ochrony. Towar najlepiej włożyć w sztywne pudełko kartonowe.

Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu zakupów i odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy od której odstąpił we własnym zakresie.

Zwroty najlepiej odsyłać Pocztą z usługą Odbiór w Punkcie. Zwrot wysłany do punktu na poniższe dane to szybki sposób na dostarczenie nam przesyłki, odbierany codziennie:

  • punkt odbioru: UP Białystok 23, Wysockiego 67/A10, 15-168 Białystok 23
  • odbiorca: Del Finio, Starobojarska 22/9, 15-073 Białystok

O fakcie dokonywania zwrotu prosimy powiadomić obsługę sklepu e-mailem: sklep@valise.pl

Warto mieć na uwadze, że dobrze zabezpieczona przesyłka i spełnienie na wstępie wszelkich formalności znacząco ułatwia prowadzenie sprawy, dając pewność sprawnego przebiegu procedury zwrotu.

Zwrot należnych świadczeń wobec Konsumenta wykonany zostaje w terminie do 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, z możliwością wstrzymania do chwili otrzymania towaru zwrotnego lub dostarczenia dowodu odesłania (w zależności od kolejności zdarzenia).

Zwrot pieniędzy wykonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu jaki został użyty do opłacenia zakupów. Na życzenie Konsumenta zwrot należności może być wykonany w inny sposób, który to nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami: np. przelewem na konto.
Zwrot za zamówienia opłacone za pośrednictwem serwisów PayU lub PayPal może być wykonany poprzez anulowanie transakcji, a wtedy powrót pieniędzy następuje na środek płatniczy, z którego pierwotnie opłacane było zamówienie.

UWAGA! Nie przyjmujemy nieumówionych przesyłek pobraniowych, wysłanych do paczkomatu czy punktu odbioru innego niż wymieniony powyżej.

W przypadku nieuzasadnionego zwrotu (np. przekroczenia terminów, zwrotu wykonanego przez Klienta nie będącego Konsumentem), towar zostanie zwrócony na koszt Klienta.